4 Aug 2011

Keperibadian Wanita daripada Cara Berjalan


Bagaimana menilai perempuan daripada cara Berjalannya? Kerana dengan sepintas memerhatikan cara berjalan para perempuan itu, kita mendapat gambaran sifatnya. Boleh percaya atau tidak, bergantung bagaimana kamu melihat dan melakukan pendekatan kepada perempuan itu.

Setiap gerakan wanita ketika berjalan melambangkan keperibadiannya.

  • Bila berjalan dari belakang kelihatan seperti tidak memijak tanah (berjengket). Golongan wanita yang jalannya berginjat, konon wanita ini adalah wanita yang tidak jujur bila berbohong mulutnya laser dan menyinggung perasaan orang lain. Wanita yang berjalan seperti ini juga terkenal dengan sikap egonya. Lebih parah wanita ini biasanya pemboros atau suka membazir wang tanpa berfikir sebelum berbelanja. Padahal wangnya itu masih banyak kegunaannya. Tapi jangan berkecil hati kerana wanita seperti ini biasanya menjadi pujaan lelaki. 
  •  Bila berjalan sering menoleh ke kanan dan kiri. Wanita seperti ini biasanya pandai menyimpan rahasia. Walaupun banyak yang menganggap wanita seperti ini tidak jujur, suka menipu teman sendiri dan merugikan temannya namun banyak lelaki yang berusaha untuk menaklukkan hatinya. Konon wanita seperti ini senang dibentuk.
  • Bila berjalan suka menunduk. Cara berjalan melambangkan wanita seperti ini memiliki sifat yang tertutup. Ia hanya akan berbicara dengan orang-orang yang dekat dengannya dan dpt dipercaya untuk menyimpan rahsianya. Wanita seperti ini biasanya sukar untuk ditakluk hatinya. Disamping sikapnya yang dingin, wanita seperti ini tidak peduli dengan kehidupan cinta. Namun jika ada lelaki yang berhasil menawan hatinya, dijamin akan mendapat kebahagiaan. Sebab wanita jenis ini sangat setia dan dia tidak akan mengkhianati lelaki yang dicintainya. 
  • Bila berjalan menatap lurus ke depan. Wanita seperti ini biasanya memiliki pendirian yang teguh. Jangan sekali-sekali menentang apa yang pernah dikatakannya jika anda tidak mahu mendengar dia bicara panjang lebar. Meski pendiriannya teguh tapi selalu berselisih pendapat. Jangan hairan jika wanita seperti ini hanya mau bicara dengan orang yang berpengetahuan luas. 
  •  Bila berjalan badan tampak tegak. Wanita ini tegas menentukan sikapnya sendiri. Dia tidak mau urusan pribadinya dicampuri orang lain. Gaya bicaranya serius menunjukkan dia memiliki pendirian teguh. Yang menarik dari wanita ini ia bertanggungjawab terhadap apa yang pernah dilakukannya. Dia menyenangi lelaki yang tegas tanpa meninggalkan sifat-sifat romantisnya.


No comments:

Post a Comment