8 May 2013

UJIAN ITU TANDA ALLAH SAYANG KITA

Dalam keriangan terselit kedukaan, dalam kegembiraan tersembunyi kesengsaraan, dalam kebahagiaan tersimpan satu kekuatan dan ketabahan. Ia mungkin tidak akan ada pada orang lain kerna setiap manusia itu berbeza kekuatan dan ketabahan yang dimilikinya. Kekuatan dan ketabahan yang bagaimana. Kekuatan jasmani atau rohaninya. Mana yang lebih penting. Bagi saya kedua2nya penting dan tidak sempurna salah satunya jika hilang. Jasmani tidak sempurna tanpa Rohani dan sebaliknya. 

Ok, seperti yang kita semua sedia maklum, Ahad lepas semua rakyat jelata keluar mengundi. Mengundi untuk memilih pm seterusnya. Memilih atau telah dipilihkan, waallahualam..Siapa yang mengikuti perkembangan politik ni, tau la maksud saya ni.hehee.. Di mana keadilan itu berada pun hanya Allah yang mengetahui sesungguhnya Dia Maha Mengetahui. Mengetahui mana yang lebih baik untuk hambanya di muka bumi ini. Segala yang terjadi juga adalah atas izinNya juga. (but, credit to individu yang tetap mempertahankan dan memperjuangkan kebenaran yang masih disembunyikan oleh >> RMN!). 



Dah-dah, dah habis dah cerita bab pilihan berhantu raya ni. Yang sebenarnya cek nak habak mai, sabtu lepas dalam perjalanan pulang dari kiel ke kampung, cek ditimpa musibah. X-ciden kat tanjung ipoh. Al maklumlah, ramai yang balik kampung sebab nak mengundikan,saya pun sibuk sama la nak balik kampung. Nak jumpa cik encam n tok janggut kesayangan saya.hehehe. Saya ni asalkan namanya cuti, memang balik kampung la jawabnya. Dapat tengok muka mak ayah ni,hilang semua penat. Hati pun tenang je. Hmm,tapi hati sedih tengok kancil kenonit tu,remuk teruk. 

Muncung depan kemek memek,mata ceme sebelah,perot dia bocor. Aduh, kesian sungguh dan lagi kesian kat tuannya.hahahhaa..Banyak yang nak dibaiki ni. Apa pun, demi kancil kenonit kuar duit banyak pun kuar la. Asalkan ia pulih untuk berkhidmat seperti sedia kala. Lama dah usia kancil ni dan berkhidmat dari saya zaman sekolah lagi. Buat masa ni, dua hari kancil kenonit berehat kat bengkel. Miss my kenonit.. Semoga kenonit cepat sembuh ye sayang. muuuaaazzzxxx <3


Iklan cuci mata : sejuk mata memandang kan.. :)


Ini kali lah lagi power!!
v

IN SYA ALLAH!!! ALLAHUAKBAR!!!!






No comments:

Post a Comment