8 May 2013

PERJALANAN PULANG


Perjalanan..pelbagai yang boleh di definisikan bagi perkataan tu. Perjalanan nak balik kampung, pergi ke destinasi impian dan lebih rapat lagi dengan manusia adalah perjalanan kehidupan sendiri. Pastinya terdapat perbezaan dalam perjalanan kehidupan masing-masingkan? ada yang miskin tapi kehidupannya bahagia,ada pula yang kaya tapi miskin dari segi kesenangan hati, ada golongan yang sederhana serba serbinya..

Mana yang lebih menyenangkan diri manusia sebenarnya. Apa yang dapat saya katakan, ia bergantung pada individu yang menerima situasi kehidupannya dengan cara yang bagaimana. Bersyukur dengan segala nikmat yang diberikan atau menyesali perjalanan hidupnya sebegitu. Ya Allah, jika kita nak kira semua nikmat yang Allah berikan pada kita, memang tak terkira rasanya sebab nikmatNya melimpah ruah.

Dari dalam perut ibu, kita dipilih untuk jadi kalifahnya di muka bumi ini hingga la dah besar panjang macam sekarang ni,wOw!!tak terkira tau. So, sentiasa sematkan perkataan ini ''Alhamdulillah'' dan menyebutnya tanda kita bersyukur dengan nikmat yang diberi. Kalu nak beli sekali pun, belum tentu kita dapat beli nikmat dari Allah ini. Kita kena sentiasa ingat,nikmat ini hanya pinjaman sementara buat hambaNya. 

Buat diri ini, perjalanan hidup mungkin masih jauh dan mungkin juga singkat kerna sesungguhnya saya tidak tahu bila saya akn dijemput menemui pencipta saya. Mungkin sebentar lagi, mungkin esok lusa yang pasti saya tidak mengetahuinya. Saya hanya mampu berdoa agar diri ini di jemput menemui Illahi dalam keadaan yang baik serta bersedia.aminn.. 





No comments:

Post a Comment